Grashoff reageerde hiermee op vragen van burgerraadslid Makov van ONS Tilburg. De wethouder geeft aan zelf maar weinig invloed te hebben. “We hebben alleen een beetje inspraak in waar zo’n flexflitspaal moet komen. Of ze er daadwerkelijk komen en hoe lang dat dan moet duren, ligt bij het OM. Ik vind ook dat we meer van dit soort voorzieningen nodig hebben. Dat heb ik ook bij het OM aangegeven.”
Permanente maatregelen
Ook wilde Makov weten of het niet tijd is voor harde maatregelen op de zuidelijke Ringbaan. De wethouder geeft aan dat permanente maatregelen zeker op de planning staan, al moeten de inwoners van Tilburg daar nog wel even op wachten. “Het is zeker de bedoeling om uiteindelijk terug te gaan naar vijftig kilometer per uur op de Ringbaan-Zuid. Daarvoor moeten we wel zorgen dat alles op en rondom de Parkring goed geregeld is. Dat duurt tot 2025 en daarna kunnen we aan de slag met de Ringbaan.”
Het burgerraadslid van ONS Tilburg wil weten waarom er wel snel maatregelen genomen zijn op de Besterdring, terwijl dit op de Ringbaan-Zuid niet kan. Volgens de wethouder zijn beide situaties absoluut niet met elkaar te vergelijken. “Ringbaan-Zuid is een van onze belangrijkste verkeersaders. Er rijden meer dan tienduizend auto’s per dag. Dat kun je niet zeggen van de Besterdring, waar we de snelheid van vijftig naar dertig per uur terugbrengen.
LEES OOK: Verkeersdrempels en maximaal 30 per uur moeten de Besterd veiliger maken