Tegen de wanden van de silo zijn in spiraalvorm honderd zitplaatsen aangebracht. Binnen in de schacht neemt creatief brein en acrobaat Boris Gibé het publiek tijdens L’Absolu mee op reis naar de diepste verlangens van de mens. Maar ook langs de tegenstrijdigheden waar je zoal mee te maken kunt krijgen in het leven.
Het gaat Gibé vooral om de verbeelding van een filosofische zoektocht: een man met een angstvisioen spiegelt zichzelf in een wereld zonder hoop en betwijfelt zijn levenskeuzes. Stapje voor stapje daalt hij af in de diepe krater van zichzelf. – Annette Embrechts in de Volkskrant
De silo is een metafoor om hoog te reiken en diep te vallen. Het is een diepe put om in te verdwijnen en weer uit te klauteren. Nergens lijkt L’Absolu op traditioneel circus, de solovoorstelling is vernieuwend en zit op de grens van een bewegend kunstwerk en een live performance. – Joost Goutziers in het AD
Origineel, radicaal, intens en wonderschoon. Een poëtische, zintuiglijke ‘big bang’: L’Absolu is het werk van een échte artiest. – Le Monde