Ondanks het vertrek van de hoofdsponsor, maakt directeur Martin van Geel zicht geen zorgen over de toekomst van de club. “Voor andere partijen is de shirtpositie na dit seizoen een mooie kans om samen met Willem II te bouwen aan een goede samenwerking.”
De club wilde niet ingaan op wat voor bedragen er gemoeid gaan rond het hoofdsponsorschap. “Het moge duidelijk zijn dat een hoofd- en shirtsponsor een heel belangrijke partij voor ons is. Het gaat om serieuze bedragen. Andersom is de exposure die deze sponsor krijgt ook belangrijk en zeer zichtbaar.”
Destil was tweemaal shirtsponsor van Willem II. Van 2008 tot en met 2010 stond het bedrijf ook al op de kleding van de ‘Tricolores’. De afgelopen periode startte in 2018 waarmee de groothandel aan het eind van dit seizoen de vier jaar volmaakt.
Willem II heeft een begroting van zo’n 13,5 miljoen per jaar. Daarmee heeft het de elfde begroting van de eredivisie. Desondanks staat de Tilburgse voetbalclub wel zesde op de ranglijst op dit moment.