Helft opbrengst embleem KruikenTv gaat naar Stichting Broodnodig

Het nieuwe embleem in de vorm van een boterham (foto: KruikenTv)

Wanneer je een embleem van KruikenTv koopt, gaat de helft hiervan naar Stichting BroodNodig. Het embleem is aangepast en heeft de vorm van een boterham. BroodNodig zet zich in voor mensen die leven in armoede en geeft de minstbedeelden dagelijks brood.

Op dit moment hebben we te maken met torenhoge inflatie en enorm gestegen energiekosten. Daardoor kloppen steeds meer mensen aan bij organisaties als Stichting BroodNodig. De vrijwilligers, die hier broden uitdelen, merken dit iedere dag.

Steentje bijdragen
KruikenTv wil een steentje bijdragen en gaat daarom, zoals ze zelf zeggen, ‘de verbinding aan’ met BroodNodig. Er werd een speciaal ontwerp voor het carnavalsembleem voor volgend jaar gemaakt. Het logo is aangepast in de vorm van een boterham. Vijftig procent van de opbrengst gaat naar BroodNodig om mensen die het nodig hebben te voorzien van dagelijks brood.

Dennis van Roozendaal, voorzitter van KruikenTv, vertelt dat de organisatie dit nog niet eerder deed. “Het is de eerste keer dat we dit doen en we hebben de doelstelling om dit ieder jaar te gaan doen.” Carnaval is volgens de voorzitter voor iedereen. “Carnaval wordt in Tilburg breed gevierd. Gezien de huidige crises wordt het vieren van carnaval onbereikbaar voor mensen met een kleine beurs.”

Het eerste embleem is door voorzitter Dennis van Roozendaal aangeboden aan Hülya Özdemir van BroodNodig. Hoe dat ging, zie je hieronder.

Pieter Soethout