Tilburgse huurders weten steeds beter waar ze moeten zijn voor hulp. In totaal ontving het Huurteam 1921 meldingen, waarbij er in 877 gevallen iets mis was. Het ging vooral om misleiding, intimidatie, oplichting, bemiddelingskosten en fraude.
Zorgelijke situatie
In de twee jaar heeft het Huurteam meer mensen bereikt dan van tevoren. Dat is aan de ene kant goed, maar er zijn ook zorgen. “Het levert een beeld op van de Tilburgse verhuurbranche, waarbij we ons zorgen maken over de hoeveelheid en de ernst van de misstanden”, laat de burgemeester in een brief aan de raad weten. Daarnaast ziet de gemeente dat het overgrote deel van de verhuurders het goed doet en goed wil doen.
In de evaluatie van het Huurteam staat ook een aantal aanbevelingen. Zo moet het nog duidelijker worden waar huurder en verhuurders hun informatie kunnen vinden. Ook moet de toegang tot het Huurteam voor arbeidsmigranten verbeterd worden.
LEES OOK:
Gratis huurhulp in Tilburg succesvol en gaat door tot 2025