De spelers pakten de pakketten in, maar bezorgden ze ook hoogstpersoonlijk bij Tilburgse huishoudens. Erik Schouten schrok toen hij hoorde dat één op de acht mensen in Tilburg in armoede leeft. “Het is goed dat wij als spelersgroep ook bewust worden gemaakt van de armoede in onze stad. Met deze kleine bijdrage die we leveren, hopen we veel mensen een groot plezier te doen”, geeft de verdediger aan tijdens het inpakken.
Avondje uit
Willem II deelde niet alleen kerstpakketten uit, want de club stelt namelijk 600 kaarten beschikbaar voor een van de thuiswedstrijden na de winterstop. Die zijn bedoeld voor mensen die normaal niet de middelen hebben voor een avondje naar de Tricolores.
Campagne
De campagne om bewustzijn rondom armoede te creëren startte al begin december. Willem II sloeg de handen ineen met de Vincentius Vereniging Tilburg. Samen maakten ze een film over de realiteit die armoede in Tilburg met zich meebrengt. Met de video probeert Willem II bewustzijn te creëren rondom armoede.

