Apotheek Horus is gesloten van maandag 8 juli tot en met vrijdag 16 augustus. Dit heeft te maken met de personeelkrapte. Ze zijn genoodzaakt om de apotheek dus tijdelijk te sluiten, waardoor patiënten er niet meer terecht kunnen. Er worden verschillende maatregelen getroffen zodat mensen toch nog hun medicijnen kunnen ophalen.
Recepten en herhaalservice
Tijdens deze periode worden de recepten vanuit apotheek Hoefstraat verwerkt. Spoedrecepten liggen dezelfde dag klaar en chronische medicijnen liggen na 1 tot 2 werkdagen klaar. Voor herhaalservice probeert de apotheek zoveel mogelijk vooruit te werken. Dit houdt in dat patiënten eerder dan ze gewend zijn een bericht kunnen krijgen dat de driemaandelijkse herhaalservice klaarligt.
Ophalen medicijnen en bereikbaarheid
Patiënten kunnen hun medicijnen aan de balie ophalen bij apotheek Hoefstraat. Zoals gewoonlijk wordt er een afhaalbericht verstuurd. Mocht het niet lukken om medicatie aan de balie op te halen, kan er ook gebruik gemaakt worden van de afhaalkluis. De medicijnen worden dan geleverd in de afhaalkluis van apotheek Horus zelf. Het bezorgen gaat gewoon door.
Telefonisch is de vervangende apotheek ook bereikbaar. Wanneer er gebeld wordt naar apotheek Horus, wordt het telefoongesprek automatisch doorgeschakeld met een medewerker van apotheek Hoefstraat.
De redactie heeft de apotheek om een reactie gevraagd, maar ze gaf aan geen antwoord te willen geven.
LEES OOK:
Medicijntekort in Tilburg: ‘Anderhalf jaar wachten op antibiotica’