Kriellaars geeft aan dat het niet passend is om dat tarief te vragen voor een paar uurtjes. ‘’Omdat we graag willen weten hoe de gemeente handelt bij zulke storingen, hebben we onze vragen over P1 gesteld.’’ Eerder stelde LST ook al vragen over het aantal onterechte boetes, waarop het college verbetering beloofde.
Problemen
Die verbetering hoopt Kriellaars in de cijfers van dit jaar te zien. ‘’Dat er problemen zijn in de communicatie met P1 horen we wel vaker vanuit bewoners’’, geeft hij aan. Het inhuren van bedrijven door de gemeente om bepaalde taken uit te voeren snapt Kriellaars heel goed. ‘’Maar we blijven als gemeente wel verantwoordelijk.’’
Gemeente
Bij die verantwoordelijkheid hoort ook dat de gemeente controleert of de dienstverlening van goede kwaliteit is. ‘’We hopen dat we er met deze vragen voor kunnen zorgen dat de gemeente beter toeziet op de dienstverlening die P1 levert aan onze bewoners en bezoekers. Betalen is al niet leuk, maar laten we zorgen dat er bij problemen goede oplossingen geboden worden.’’
Het aanschaffen van een dagkaart van 16,50 behoort volgens het raadslid niet tot die oplossingen. Wat er dan wel had moeten gebeuren of hoe de storing sneller verholpen had kunnen worden is aan P1.
LEES OOK:
Duizenden onterechte parkeerboetes in Tilburg, ook door fouten van gemeente