Groen grasveld en dansvloer van vlonders: alles zit toch nog mee voor Spoorpark Live

Het festivalterrein van Spoorpark Live vorig jaar vanuit de Kempentoren (foto: Edita Saakian).

Afgelopen weken werd het even spannend of Spoorpark Live een modderpoel zou worden. Gelukkig is het gras op tijd gaan groeien en gaat het festival op de normale manier door. Tijdens de opbouw zorgt de organisatie dat de grote machines niet over het grasveld rijden zodat het nieuwe gras ook niet beschadigd wordt.

Aan de oostkant van het park zal de mainstage komen. De organisatie van Spoorpark Live heeft ervoor gezorgd dat de voetjes zorgeloos van de vloer kunnen tijdens de optredens, er zal namelijk een dansvloer van vlonders komen.

Dit jaar ziet de line-up er iets anders uit dan voorgaande jaren. Er staan namelijk ook internationale artiesten op de lijst, zoals UB40, bekend van de hit ‘Red Red Wine‘. Ook wordt er tijdens de opening van het festival een plekje gemaakt voor Tilburgs talent. Singer-songwriter Säm Wilders, student aan de Rockacademie, mag Spoorpark Live openen en als eerst optreden.

Omgaan met ‘gekke weersomstandigheden’

Het leek even dat het weer roet in het eten zou gooien, zoals bij Intents is gebeurd. Gelukkig klaart het waarschijnlijk op voor het festival. “Mocht het tóch nat worden, dan kan dit altijd weggepompt worden. We organiseren jaarlijks veel festivals dus kunnen wel met gekke weersomstandigheden omgaan”, vertelt Victor Verstraelen, marketing manager van onder andere Spoorpark Live.

Groen blijven

Het Spoorpark kleurt sinds een paar dagen weer groen. Spoorpark Live gaat ervoor zorgen dat het park ook na het festival nog groen blijft. “Vaak wordt gedacht dat de show zelf de meeste schade aan een terrein toebrengt. Eigenlijk is de opbouw het belangrijkst. We zorgen er dus voor dat er niet op het gras gereden wordt. Daarmee brengen we het terrein geen schade toe en moet het allemaal goed komen met het nieuwe gras”, verzekert Verstraelen.

LEES OOK:
Spoorpark hoopt op goed weer: ‘Dan kan het gras er snel in’

Isa Hamerlinck