Volgens het Leger des Heils worden sokken het minst gedoneerd, maar zijn ze juist het meest nodig. In Nederland zijn om en nabij 58.000 mensen afhankelijk van kledinginzamelingen. Dit zijn niet alleen daklozen maar bijvoorbeeld ook gezinnen die zich niet iets vanzelfsprekends als een nieuw paar sokken kunnen veroorloven. Daarom doneert de start-up een paar sokken voor ieder paar dat zij verkopen. Zij werken samen met het Leger des Heils en lokale hulpverleningsorganisaties, zodat de donaties op de juiste plekken terecht komen.
Heb Lief
Het startende bedrijf wil kunstenaars van de straat een podium geven voor hun werk en verhaal. Het eerste design is ontworpen door Dennis, een Tilburgse kunstenaar. Hij wil graag anoniem blijven vanwege zijn tags in de stad. ‘Heb Lief’ is het thema van de kunstenaar, en dat staat synoniem voor elkaar liefhebben en verbinden. Niels Hermus, oprichter van de start-up, zegt: “Sokken staan voor ons symbool voor onze missie: De wereld samen een beetje mooier te maken op sokken.”